LEVERANSINFORMATION

Leveransvillkor

När du handlar på merskal.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla varor i samarbete med Postnord.

Vi har ett stort lager i Umeå vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter tar det 1-2 arbetsdagar att mottaga ordern (OBS! under semestertider v.29-31 är leveranstiden 1-4 arbetsdagar). Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt.

 

Om du väljer att inte lösa ut ditt paket på Posten debiterar vi dig en hanteringsavgift på 299 kronor.

 

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post med all information.

 

Leveransförsening

Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att avbryta köpet vid leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall ske skriftligen via e-post till vår kundtjänst på support@merskal.se. Vid hävning av köp släpper vi reservationen av summan på ditt bankkonto och summan blir då synlig på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar.

Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

 

Transportskada

Om en transportskada har uppstått har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Vi ber dig att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan, för smidig hantering av ärendet. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta kundtjänst på e-post: support@merskal.se. Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med vår kundtjänst.

 

Leveranssätt

Posten

Alla våra produkter levereras som brev med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud eller direkt hem. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

 

Hämta själv

Om du vill slippa fraktkostnad kan du välja att hämta dina varor i vår concept butik, välj då Avhämtning som fraktalternativ. Efter att du har lagt din beställning packar vi dina varor och förbereder för avhämtning. Vi skickar en e-post till dig när varorna är framtagna och finns redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Vid hämtning av varorna skall du, eller ditt bud, alltid kunna visa upp legitimation samt ordernummer.

Avhämtningsadressen är

Sveagatan 13
90327 Umeå

 

Fraktfritt vid beställning för 399 kr eller mer

När du lägger en beställning för 399 kr eller mer bjuder vid dig på fri frakt. Fraktfritt gäller endast för MyPack postpaket. Du behöver ingen kod för att få fraktfritt, kassan känner automatiskt av när det skall vara fraktfritt.