KUNDTJÄNST MERSKAL / F.A.Q.

Innan du mailar eller ringer oss rekommenderar vi att du tar en titt på de mest vanliga frågor vi får dagligen från våra kunder. Skulle du mot förmodan ändå inte hitta ditt svar här så scrolla lite längre ner så finns ett kontaktformulär, telefonnummer och besöksadress.

Vilka betalningsalternativ finns på merskal.se
Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout där du får välja om du vill betala med faktura eller betalkort. Vi erbjuder även betalning via Pay Pal.
Hur returnerar jag en vara?
I paketet medföljer en ordersedel och på baksidan så finner du alla instruktioner. Har ni inte kvar ordersedeln så ska ni skicka tillbaka varan i oförändrat skick till: Merskal of Sweden AB Sveagatan 13 90327 Umeå. Märk kuvertet med ert ordernummer samt ”ÅNGRAT KÖP”
Vad är leveranskostnaden på merskal.se?
Leveranskostnaden är alltid 29 kr, om du handlar för 399 kr eller mer bjuder vi på fraktkostnaden.
Får jag ett kvitto på min order?

Ja självklart, en orderbekräftelse/kvitto kommer skickas till din mail efter du lagt beställningen.

Vad mer exakt händer efter jag lagt min order?
När vi mottagit din order låter vi vår lageravdelning ta hand om jobbet och packa de produkter du beställt. Så länge du beställt innan 15.00 skickas det vanligtvis ut samma dag (med undantag under semestertider v.29-31 då vi passar på att ta igen oss i en solstol). Sedan tar Postnord vid och levererar din order till din brevlåda eller närmsta ombud.
Hur lång leveranstid är det från att beställningen är lagd?
Vi har ett stort lager i Umeå vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter tar det 1-2 arbetsdagar att mottaga ordern (OBS! under semestertider v.29-31 är leveranstiden 1-4 arbetsdagar). Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt.
Stör inte magneterna i plånboken ”Magneto” kontokorten?
Nej, de magneter som vi använder i våra Magneto är Neodymiummagneter som är tillräckligt starka för att hålla telefonen på plats men också för svaga för att skada kontokort med chip. Däremot kan svaga magnetremsor på tex hotellkort och ICA-kort av äldre modell avmagnetiseras, men dessa bör man inte ens ha nära sin mobiltelefon som också har magneter i sig i högtalaren. - Jean Paul Ibarra, VD och produktexpert
Sitter verkligen skalet fast på plats?
Ja det gör det! Se gärna våra produktfilmer som tydligt visar på hur funktionen funkar.
Håller plånboken sig stängd när man har kort i?
Ja det gör den, varje plånbok är lämpad för ett visst antal kort. 2-4 kort på de flesta men finns upp till 8 kort. Om man stoppar i fler kort än vad plånboken är utformad för kan vi givetvis inte garantera att stängningen fungerar optimalt.
Blir magneten sämre fort?
Snarare tvärtom! Magneter har den fantastiska egenskapen att bara bli starkare med tiden.
Hur många kort ryms i era mobilplånböcker?
Detta är beroende på modell men minimum 2 st upp till 7-8 st. Informationen om detta finns att läsa i produktbeskrivningen på respektive modell.
Har ni inga fler roliga färger?
Vi erbjuder ständigt färger efter rådande trender och detta är en av våran viktigaste arbetsuppgifter i designteamet. Hittar du inte just din favoritfärg eller har förslag på någon färg, mönster, trend du tycker vi borde ta in i sortimentet blir vi superglada om du tipsar vår inköpsansvarige direkt via mail på mathilda@merskal.se -  ju fler tips vi får in ju större chans är det att vi kan möta ditt behov!
Har ni inget i äkta läder?
Nej vi har valt att inte sälja produkter i äkta läder då vi inte har tillräcklig insyn i hur djurverksamheten sköts. Vi har satsat mycket på att hitta ett hållbart och välgjort konstläder istället.
Skal till Samsung S4 borde väl passa i S5an för de är ju nästan lika stora?
Ja det är verkligen en befogad sak att tycka, däremot så skiljer sig ju varje modell åt tyvärr, ibland skiljer det bara någon ynka millimeter men det är tillräckligt för att skalet inte ska passa. Därför är det viktigt att du är helt säker på vilken telefonmodell du har innan du beställer eller köpet ett skal, vid minsta tvivel rekommenderar vi dig att kontakta din telefonleverantör så du får veta vad du har för telefonmodell.
Hur reklamerar jag en vara?
Väldigt sällan händer det att ni kanske har fått ett måndagsexemplar. Om det skulle hända ska du veta att en reklamation hos oss är extremt enkelt och smidigt för dig. Ni reklamerar genom att: 1. Kontakta oss på support@merskal.se. Skriv ert ordernummer som rubrik i mailet och förklara enkelt varför du önskar reklamera varan. 2. Ta gärna en bild på produkten så blir det lättare (och snabbare) för oss att lösa ärendet. Vi behöver oftast bilden som referens så att vi kan åtgärda det eventuella problemet i vår produktion. 3. Vi bekräftar reklamationen och ärendet när det är löst.
Hur säkert är det att shoppa på merskal.se? Hur behandlas mina personuppgifter?
Du behöver inte oroa dig när du handlar online via merskal.se. Våra underleverantörer som behandlar betalning har alla högsta säkerhet med SSL. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

MAILA OSS